Unitat de transparència

LA UNITAT DE TRANSPARÈNCIA

Creació

La Diputació d’Alacant des de l’Àrea de Bon Govern i a través de la seva estructura organitzativa, va desenvolupar i va implementar el Portal de Transparència, abans de l’entrada en vigor de la legislació de transparència a l’octubre de 2015.

Mitjançant l’instrument de planificació de la Relació de Llocs de treball aprovada per acord plenari en sessió extraordinària celebrada el dia 13 de desembre de 2016, al febrer de 2017, es va crear la Unitat de Transparència, incardinant-se dins del Departament d’Informàtica de l’Àrea de Bon Govern de la Diputacion (veure organigrama).

Estructura

La Unitat de Transparència està dotada amb dos llocs de treball:

Lloc: Responsable Unitat Transparència
Codi RPT: 37023

Lloc: Encarregat Portal Transparència
Codi RPT: 37027

Funcions

Les funcions de la Unitat de Transparència estan contemplades a l’apartat primer de l’article 4 de l’Ordenança de Transparència i Accés a la Informació de l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant (BOPA núm. 186 de 27 de setembre de 2016), que indica que:

L’organització administrativa de la Diputació disposarà d’una unitat responsable de transparència, adscrita a l’àrea de govern que tingui atribuïda aquesta matèria, a la qual es dotarà dels mitjans humans i materials adequats, per al compliment del previst en la present Ordenança i a la qual correspondrà:

1. La coordinació en matèria de publicitat activa i passiva per al compliment de les obligacions establertes en aquesta Ordenança, recaptant la informació necessària dels òrgans competents del departament, organisme o entitat, assistint als responsables de proporcionar la informació en el compliment de les seves obligacions i procedint a la seva difusió o trasllat als sol·licitants, quan escaigui.

2. Assegurar la disponibilitat al portal de transparència de la informació de publicació obligatòria.

3. La creació i actualització d’un catàleg d’informació pública que obri en poder de la Diputació, amb indicacions clares d’on pot trobar-se aquesta informació.

4. Mantenir un registre de sol·licituds d’accés a la informació, i, si escau, de les reclamacions que s’interposin.

5. La tramitació de les sol·licituds d’accés a la informació i de les reclamacions que s’interposin, així com la posada a la disposició de la sol·licitada en cas d’estimació total o parcial.

6. L’assessorament a les persones per a l’exercici del dret d’accés i l’assistència a aquelles en la cerca de la informació, sense perjudici de les funcions que tinguin atribuïdes altres unitats administratives.

7. L’emissió dels informes i propostes en matèria de transparència administrativa, reutilització i dret d’accés a la informació pública.

8. Les altres que li atribueixi l’ordenament jurídic i totes les que siguin necessàries per assegurar l’aplicació d’aquesta Ordenança.

Correspon a la Presidència o Diputat en qui delegui, dictar les resolucions i instruccions necessàries per donar compliment a l’Ordenança de Transparència i Accés a la Informació de l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant (BOPA núm. 186 de 27 de setembre de 2016) i altra normativa d’aplicació en matèria de transparència, accés a la informació i la seva reutilització.

En primer lloc, en virtut de la Resolució de l’Il·lm. Sr. President núm. 1.213, de data 19 d’agost de 2015 (BOP núm. 174, de data 9 de setembre de 2015), i posteriorment, per Resolució de l’Il·lm. Sr. President núm. 24, de data 3 de març de 2017 (BOP núm. 53 de data 16 de març de 2017), aquestes funcions recauen en el Diputat de l’Àrea de Bon Govern.

Les instruccions que s’han dictat en matèria de transparència són:

La Instrucció del Diputat de l’Àrea de Bon Govern per a la publicació d’informació sobre contractes menors al Portal de Transparència, de 21 de desembre de 2015.

– El Decret núm. 10372 de 22 de Desembre de 2016, que aprova La Instrucció de desenvolupament de determinades obligacions de publicitat activa de l’Ordenança de Transparència i Accés a la Informació de l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant.

Cost de la transparència

El desenvolupament i implementació de la transparència en l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant, i del Portal de Transparència, s’ha realitzat a través dels recursos humans, tecnològics i materials existents, sense increment de crèdits pressupostaris per a tal fi.

Any 2017

El cost en recursos humans és el dels llocs de treball de la Unitat de Transparència.

Any 2016

El cost en recursos humans és el dels llocs de treball que van col·laborar en transparència fins a la creació de la Unitat.

Top